اسلاید شو

۰۳ آبان ۹۵ ، ۱۱:۰۴

امام عسگری (ع): یونس نقاش

http://ahlolbait.com/files/161/image/dastan-emam-hasan-askari_6.jpg

از کافور خادم نقل شده که: «گفت: یونس نقاش، همواره حضور سرورمان امام عسکری علیه ‏السلام می‏ رسید و به خدمت‏گزاری وی می‏ پرداخت. روزی ترسان و وحشت زده بر آن حضرت وارد شد و عرض کرد: مولای من، خانواده‏ام را به شما می‏ سپارم.


از کافور خادم نقل شده که: «گفت: یونس نقاش، همواره حضور سرورمان امام عسکری علیه ‏السلام می‏ رسید و به خدمت‏گزاری وی می‏ پرداخت. روزی ترسان و وحشت زده بر آن حضرت وارد شد و عرض کرد: مولای من، خانواده‏ام را به شما می‏ سپارم.  
حضرت فرمود: چه شده است؟  
عرض کرد: تصمیم گرفته‏ ام از این شهر کوچ کنم.  
حضرت در حالی که تبسم بر لبانش بود فرمود: برای چه، یونس؟  
عرض کرد: ابن بغا، نگین انگشتر گران‏بهایی برایم فرستاده تا آن را حکاکی کنم و چون به این کار پرداختم، نگین شکست و دو نیم شد. وعده‏ ی او هم فردا است و او این ابن‏بغا است. کیفر این کار یا خوردن هزار تازیانه است یا کشته شدن.  
حضرت فرمود: به خانه ‏ات برو و تا صبح آسوده خاطر باش که جز خیر و خوبی چیزی پیش نخواهد آمد.
فردا صبح ترسان و لرزان نزد حضرت آمد و عرض کرد: فرستاده‏ ی خلیفه آمده و نگین انگشتر را می‏خواهد.  
حضرت فرمود: نزدش برو، گزندی به تو نخواهد رسید.  
عرض کرد: سرورم به او چه بگویم؟  
حضرت تبسمی کرد و فرمود: نزد او برو و به آنچه می ‏گوید گوش فراده که همه خیر است و نیکویی.  
کافور می‏ گوید: وی رفت و برگشت و گفت: سرورم، او به من گفت: همسران [ابن‏بغا] بر سر این نگین به نزاع پرداخته ‏اند. اگر ممکن است آن را دو قطعه نما، ما تو را راضی خواهیم کرد.  
امام علیه ‏السلام عرضه داشت: پروردگارا، تو را سپاس که ما را در شمار کسانی قرار دادی که به حق، سپاس تو را به جای آورند. آنگاه به یونس گفت: بگو ببینم در پاسخ او چه گفتی؟  
یونس عرض کرد: گفتم به من فرصتی بده تا در این زمینه بیندیشم.  

حضرت فرمود: پاسخ مناسبی داده ‏ای» [1] .


(1)ابن شهر آشوب،مناقب،ج4،ص427.

منبع: با خورشید سامرا،تحلیلی از زندگانی امام حسن عسگری(علیه السلام)،انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی،1379،صص126-127.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۸/۰۳
مدیرسایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی