اسلاید شو

۲۳ آبان ۹۵ ، ۱۲:۵۳

جشنواره امام حسن عسکری(ع)

http://askari.ommolketab.ir/wp-content/uploads/2.jpg

جشنواره امام حسن عسکری(ع) با عنوان کهف الوری به همت دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی در گستره کشوری آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، جشنواره کهف الوری (به معنی پناهگاه مردمان) به همت دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی به عنوان دبیرخانه دایمی این جشنواره به مناسبت ولادت تا شهادت امام حسن عسکری(ع) با محوریت مساجد برگزار می شود.

 

 

در این جشنواره برنامه هایی همچون مسابقه نقاشی ویژه گروه سنی (5تا 10سال)، تهیه سایت در خصوص امام حسن عسکری(ع)، مسابقه کتابخوانی از کتاب«حساس ترین و کوتاه ترین دوران امامت» شامل بیست منبر از دریای معارف امام حسن عسکری چاپ شده به سفارش دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی و طرح جدول از سوالات داخل کتاب، مسابقه طراحی پوستر و تایپو گرافی(خط نگاره) برگزار می شود.

 

 

همچنین تولید، چاپ و توزیع یک اثر فاخر در قالب پوستر طلاکوب از احادیث حضرت امام حسن عسکری (علیه السلام) از دیگر برنامه های دبیرخانه دایمی جشنواره امام حسن عسکری (ع) به مناسبت ولادت با سعادت این امام همام است.

 

 

دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد  استان مرکزی به عنوان استان معین برای فعالیت حول محور زندگانی و سیره و منش امام حسن عسکری (ع) از سوی ستاد عالی مساجد کشور انتخاب شده است؛  چند سالی است که واگذاری هر یک از مناسبت های مذهبی در ارتباط با حضرات ائمه معصومین (ع) جز سیاست های ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری کشور قرار گرفته که برنامه های برخی استان ها حتی در گستره بین المللی در حال برگزاری است.

 

 

این جشنواره در صدد است شبکه ای از مساجد و کانون هایی که به نام امام حسن عسکری(ع) مزین هستند را جهت ترویج معارف و سیره و شخصیت امام حسن عسکری(ع) با محوریت ائمه جماعت ایجاد کند تا بتوان برای نهادنیه کردن سیره این امام همام در راستای تبادل اطلاعات و نشر معارف امام حسن عسکری ارتباط گرفت.


 

 

قریب به 500 مسجد و کانون در کل کشور و در اراک یک مسجد و یک کانون فرهنگی هنری به نام مبارک امام حسن عسکری(ع) و در ساوه دو مسجد به این نام مبارک وجود دارد که در شب ولادت و شهادت امام حسن عسکری(ع) مجری برنامه های ویژه ای در این کانون ها و مساجد هستند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۸/۲۳
مدیرسایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی